Európa 2000 Gimnázium

Célt téveszteni, eltévedni emberi dolog, előfordul! De ha így jártál, ha nincs meg a következő lépés, ha nem találod a kiutat, kérj segítséget! Minél előbb kérsz segítséget, annál kedvezőbb helyzetből fogsz tudni visszafordulni.

Mindennapi függőségeink és a szenvedélybetegségek okairól, a megelőzéséről, a változásról diákoknak, pedagógusoknak, hozzátartozóknak.

A fiatal felnőttkor koránt sem egy ideális állapot, - talán soha nem volt az, de ma, a felnőtté váláshoz szükséges megküzdési stratégiák illetve a tapasztalatok hiánya szembetűnő és a kötődő, támogató kapcsolatok is voltak már sokkal erősebbek.

Minden korábbi időben a gyermekek a felnőttek közösségében és velük kötődő kapcsolatban, útmutatásaikat követve nőttek fel, ezek alapján ismerték meg, hogy miként működik a világ. Mára szinte teljesen megszűntek a korábbi hagyományos közösségek, meggyengültek a családi kapcsolatok, kikoptak a mentorként tevékenykedő felnőttek, viszont sokszor olyan felnőtteknek kell vállalni felelősséget a gyermekek nevelésében, akikhez sokkal nehezebben, sokkal lassabban képesek csak kötődni, ha egyáltalán sikerül.

Nincs idő azon keseregni ami elmúlt, de van lehetőségük felépíteni azt, ami hiányzik.

Kérj időpontot

Kérj időpontot egy ingyenes, 30 perces, kötetlen beszélgetésre, ami leginkább olyan, mintha egy “ezer éve” nem látott baráttal leülnél beszélgetni.

Ez a „beszélgetés” ha diákként keresel, annyiban mégis más, hogy ránézhetünk eltévedésed valós okaira és készíthetünk egy használható térképet, kereshetünk tájékozódási pontokat, melyek segítségével képessé válhatsz megoldani az eltévelyedésnek megélt helyzeteidet.

Ez a „beszélgetés” ha pedagógusként keresel, mégis más, mert a fiatalok „tudásszomjánál” csak a kötődés iránti szükségletük erősebb. Ha ez a szükségletük megelégül, az információ átadása is lényegesen hatékonyabbá válik.

Ez a „beszélgetés” ha hozzátartozóként keresel, annyiban mégis más, hogy átbeszélhetjük a gyermeked tőled való eltávolodásának és a kortársaihoz való odafordulás okait és azt is, hogy miként tudod „visszahódítani” és miként tudsz újra megkerülhetetlen orientációs ponttá válni a számára.

Amikor a felnőtté válás idején a fiatalok hétköznapjaiban megvannak az orientációs pontok, ha van kihez kötődni, amikor megvan a helyes irány és az odavezető út, akkor az eltévelyedés valószínűsége döntő mértékben lecsökken.

Diákoknak

Nehéz ma fiatal felnőttnek lenni? A tények szerint igen! Ma minden korábbihoz képest, sokkal több a tájékozódási zavar és kevesebb a tájékozódási pont. A korosztályod – talán te is tudod, hogy mit akarsz, de azt talán kevésbé, hogy mire is van igazából szükséged. Miért? Mert nehéz elfogadható példákat találni, hiányoznak azok a felnőttek, akik követhető tekintélyek lehetnének, meggyengültek a fontos kapcsolatok, ezért sokkal több a bizonytalanság, az összezavarodottság és elveszett az a természetes tájékozódási képesség, ami elengedhetetlen a sikeres felnőtté váláshoz. De nem kell adottnak venned, ha a dolgok nem a kívánt irányba mennek …

Pedagógusoknak

A pedagógusok soha eddig nem voltak olyan felkészültek, mint ma, a tantervek és az infrastruktúra sokkal fejlettebb mint valaha. Mindezek ellenére az oktatás stresszesebb mint akár egy generációval ezelőtt, a diákok motiválatlanabbak, okosak, de mégis alulteljesítenek, tájékozottak, értelmesek, de unatkoznak. A probléma általános és riasztó, de a megoldás viszonylag egyszerű. A tudnivalókat nem lehet belerakni egy diákba, mint egy pénzérmét a pénztárcába. Szüksége van a kapcsolatra, amiben hajlandó figyelni, szüksége van a kötődésre, amiben mer segítséget kérni, és amiben el akar érni valamit.

Az Európa 2000 Gimnázium diákjai hozzátartozóinak

Gyermeket nevelő szülők gyakran fogalmaznak úgy, hogy: “A mai fiatalok tiszteletlenebbek, fegyelmezetlenebbek mint valaha és mára valami nagyon félresiklott.”. Szülők és a fiatalok közti, tátongó szakadék, bár sokszor áthidalhatatlannak tűnik, de nem az! A hidat, az a kötődő kapcsolat jelenti, ami csecsemőkorban fizikai kapcsolatot jelent, fiatal felnőtt korban érzelm kötődéssé, majd a felnőtté válásra, lelki kapcsolattá kell alakuljon. A nevelés eredményességének és a kapcsolat erejének nem az a titka, hogy szülőként mit teszel, hanem, hogy a gyermeked számára mindez mit jelent.