Iskolai drogprevenció
Bőven elegendő 45 perc a megelőzésre! IGEN BŐVEN ELÉG, de csak akkor, ha ugyanennyi idő alatt megtanulsz egy idegen nyelvet!Iskolai drogprevenció
A hatékony megelőzés egy valós lehetőség, de létjogosultságát az a szolgálat adja, mely valóságosan képessé tesz egy fiatalt, hogy megoldja saját, valóságos problémáit!
Azt kell kapniuk, amire valóban szükségük van! A drogfogyasztás oka egy fajta menekülés egy más világba, a családi kapcsolatok betegsége, vagy a vágyak és a lehetőségek távolságából adódó feszültség enyhítésének kísérlete. Ezek a fiatalok valós kérdései, ezekre kell valódi, megoldás értékű válaszokat kapniuk.
Mitől válhat hatékonnyá a megelőzés?
Beszélhetsz a drogok fogyasztásának történetéről, vagy káros hatásairól. Mutogathatsz drogokat, vagy csoportosíthatod hatóanyagaik szerint. DE! A drogok használata mögött meghúzódó okok megértése és felszámolása, az önismeret fejlesztése, és a megküzdési stratégiák megismerése lényegesen hatékonyabb eszköz!
Amikor drogokat kezdenek fogyasztani a fiatalok, akkor saját problémáikra, betöltetlen lelki szükségeikre keresnek gyógyírt, vagy legalább enyhülést.
Ez a probléma, erre keresnek választ, erre kell megoldás értékű se-gítséget kapniuk. Nem a véleményünkre kíváncsiak 2×45 percben, hanem megoldás értékű útmutatásra, gyakorlati segítségre vágynak, hosszú távon.
Amint nem valós kérdéseikre kapnak valódi válaszokat, unalmassá válik mondanivalónk, amint megszűnünk megoldásértékű lenni a számukra, mint ha ott se lennénk. Innentől kezdve előadásunk, máris történelem. Ezt meg ugye egyikünk sem akarja!
Mit tehetek hozzá a megelőzés hatékonyságához?
Egy hatékony és komplett rendszert. Ha azt mondanám, hogy egybe és egyetlen rendszerben mindent megkaphat ami az iskolai drogprevenció hatékonyságához kell, lehet hogy ez nem mondana eleget, hiszen ahol a hatékonyság viszonylag nehezen mérhető és annyira félreismert probléma esetén, mint a drogfogyasztás, mi is az a “minden”?
A legelső és fontos lépés az, hogy egyszeri alkalmat nem vállalok. Kiállni a fiatalok elé egy felépülőben lévő sráccal, aki őszintén és mélyen beszél a történetéről?
Erre a hallgatóság azt mondja: “Milyen nyíltan fesztelenül és őszintén beszél az élete legnehezebb dolgairól. Évekig anyagozott, lám-lám nincs is semmi baja. Én is ilyen vagány akarok lenni!”.
A másik ami megtörténhet: akinek tényleg szüksége lenne segítségre, az meghúzza magát, próbál feltűnés nélkül túllenni az alkalmon és mire fel merné tenni a kezét, hogy kérdezzen, addigra mi már rég otthon vagyunk. Ilyen alkalmakon nem tud létrejönni a kapcsolat, marad egy frontális előadás és az általános kérdések és szinte senki nem kap választ a valós kérdéseire.
- Szeretnék találkozni a pedagógusokkal egy érzékenyítő csoportbeszélgetésen, ahol közösen gondolkodhatunk a szerfogyasztás mögött meghúzódó valós problémákról és ezekre kereshetünk valódi válaszokat, hatékony segítséget.
- Szeretnénk találkozni az osztályközösséggel, egy tanítási időszakban legalább három, de inkább négy alkalommal, amikor az önismereti, személyiségfejlesztő technikák segítségével megismerhetjük egymást, kialakulhat egyfajta bizalom és az az őszinte légkör, ahol a legfeszítőbb kérdéseiket fel merik tenni és megoldás értékű válaszokat kaphatnak.
- Szeretnénk egyszer az osztályközösség tagjainak szüleivel találkozni és velük is beszélgetni, közösen gondolkodni, hogy mit jelent, ha a gyermekük életében megjelenik a szerfogyasztásnak akár csak a gyanúja is.
Ha ebben partnerek tudunk lenni, akkor szívesen segítek, hogy a diákok valós kérdéseikre valódi válaszokat kaphassanak.
Nem az az igazi veszteség, ha nem a megfelelő prevenciós szolgáltatást veszi igénybe. Ez előfordulhat.
Az igazi veszteség a fiatalok lehetséges személyes fejlődésének elmaradása.
Ezért a kérdés soha nem az, hogy mennyi energiát kell beletenni, meg hogy mennyibe kerül, hanem MINDIG az, hogy mennyit veszítenek enélkül, illetve mennyit nyernek a fiatalok azáltal, hogy megkapják a számukra megfelelő segítséget!
Legfontosabb tudnivalók az
iskolai drogprevencióról
Pedagógusként, hasznos lehet, ha idejekorán felismered a deviáns magatartásra, vagy a szenvedélybetegségekre utaló jeleket. Ettől már csak a megoldás fontosabb!
- Kérj időpontot egy ingyenes, egyszeri, 30 perces konzultációra az űrlap kitöltésével és az „Időpontot szeretnék kérni” gombra kattintással.
- A megadott számon három munkanapon belül keresni foglak.
- Ismerkedünk, ránézünk a helyzetedre, megbeszéljük ai iskolai drogprevenció időpontjait és a helyszínt.
- Elküldöm az első prevenciós alkalomhoz a díjbekérőt, kiegyenlíted a számlát.
- A megbeszélt időpontokban megtartom a prevenciós alkalmat.